munstergeleen munstergelaen sittard zitterd informatie nieuws activiteiten
placeholder
Nieuws : Is er iets nieuws gebeurd, plaats het hier zodat iedereen erover mee kan praten

Ga naar discussie: VorigeVolgende
Ga naar: ForumlijstDiscussielijstNieuwe discussieZoekenInloggen
Steenmarter overlast
Gepost door: T. Schmeits (IP gelogd)
Datum: 05 april 2007 22:10

Hallo Munstergelaeners,

Hebben er nog meer mensen last van steenmarters? We hebben onlangs de auto naar de garage gebracht en toen bleek dat we bezoek hebben gehad van zo'n diertje die onze bougiekabels maar eens even had geproefd. Dat zijn toech van die minder leuke tegenvallers als je dan de rekening gepresenteerd krijgt.

Zijn er meer mensen in Munstergelaen die hier "last" van hebben?

Re: Steenmarter overlast
Gepost door: Opdenakker (IP gelogd)
Datum: 13 april 2007 23:13

Ik en mijn buren hebben er ook last van gehad. Ook bij mij de bougiekabel. Dit is op te lossen door de kabelomhulling voor computerkabels om de bougiekabels te doen daar steenmarters hier niet aan kunnen knagen.

Gepost door: frank fransen (IP gelogd)
Datum: 13 juni 2007 14:39

hallo ik heb hier ook last van gehad bij mij auto o afstandsbediening hier waen ook de boegikabels doorgegeten als je slim bent zet je de auto gewoon in de garage want dan heb je geen last meer van deze dieren doe ik ook

Gepost door: rich (IP gelogd)
Datum: 14 augustus 2007 03:10

T. Schmeits Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hallo Munstergelaeners,
>
> Hebben er nog meer mensen last van steenmarters?
> We hebben onlangs de auto naar de garage gebracht
> en toen bleek dat we bezoek hebben gehad van zo'n
> diertje die onze bougiekabels maar eens even had
> geproefd. Dat zijn toech van die minder leuke
> tegenvallers als je dan de rekening gepresenteerd
> krijgt.
>
> Zijn er meer mensen in Munstergelaen die hier
> "last" van hebben?

Gepost door: m.smeets (IP gelogd)
Datum: 16 augustus 2007 14:40

mij gaf iemand de volgende tip:
leg een stuk keukengaas gebobbeld onder de auto,hij heeft dan geen vaste grond onder zich en blijft snel weg.

Gepost door: r (IP gelogd)
Datum: 04 mei 2008 22:15

Je kan ook een geurblokje wat je in de toilet hangt bij de kabels hangen

Gepost door: Savelkoul (IP gelogd)
Datum: 06 mei 2008 12:21

Blijkbaar ben ik niet de enige met deze overlast. Ook in de garage werd ik geconfronteerd met de liefhebberijen van de steenmarters en bij het zien van de rekening dacht ik met hartstocht aan mogelijke soorten vergif, aan windbuksen, explosieven....
Wat is er te doen tegen deze dieren? De auto in de garage zetten is natuurlijk wel een optie maar om dat iedere keer te doen bij zonsondergang lijkt me ook overdreven.
De doodstraf voltrekken aan dit vernielzuchtig dier lijkt me , na de schrik bij de balie van de garage, ook wel rigoureus maar aan de andere kant is dit dier me ook geen honderden euro's waard. De genoemde wc-blokjes helpen in ieder geval niet of mijn marter was in die periode verkouden en om net als mijn buurman een groot draadwerk op straat te leggen lijkt me niet zo leuk voor wandelaars die te dicht langs mijn auto lopen.
Toch maar de doodstraf?

Harrie

Gepost door: mark (IP gelogd)
Datum: 15 september 2008 15:43

Is inderdaad een veel voorkomend probleem.

In elk geval melden bij de gemeente (ongediertebestrijding) Als een gemeente veel meldingen krijgt kunnen deze namelijk een ontheffing bij de provincie aanvragen voor het verjagen van steenmarters. Want let op officieel is dit een beschermd diertje aldus Den Haag en staan er dus flinke boetes op.

Auto's op diesel schijnen er geen last van te hebben. Dit vanwege de dieselgeur en deze hebben natuurlijk geen bougiekabels :-)

Je kunt ook in sommige garages een geurstof kopen speciaal tegen marters

Gepost door: marcel (IP gelogd)
Datum: 21 september 2008 23:05

Ik heb een tijdje terug bij een electronicazaak online een electronisch apperaatje gekocht wat hoogfrequente signalen uitzendt. Dit hangt in de motorruimte en sindsdien heb ik geen last meer van de steenmarter.
Zie www.conrad.nl prijs € 29.95

Marcel

Gepost door: Mischa (IP gelogd)
Datum: 26 april 2009 15:33

mark Schreef:
-------------------------------------------------------

> Auto's op diesel schijnen er geen last van te
> hebben. Dit vanwege de dieselgeur en deze hebben
> natuurlijk geen bougiekabels :-)
>

Een wat ouder topic, maar het probleem lijkt mij terugkomend.

Dit klopt niet helemaal. Marters komen af op de geur van de siliconenisolatie die om bougiekabels zit. Tegenwoordig wordt steeds meer gebruik gemaakt van siliconen als isolatiemateriaal. Derhalve waren een tijd geleden de brandstofleidingen van mijn diesel de klos. Ook koelslangen hebben het eerder moeten ontgelden.

Voor mensen die nog om tips verlegen zitten:
Bij mij hielp een plasluier van de kleine. Deze ruikt in het begin een beetje, maar als deze na een dag uitgedroogd is, ruikt hij niet meer zoveel dat wij hem ruiken, maar de marter peilt de mensengeur wel en gaat mooi naar de buurman.

Een stuk gaas onder de auto schijnt ook goed te werken.

Groeten,
Mischa

Gepost door: Monique (IP gelogd)
Datum: 14 oktober 2009 16:17

Ik heb het ideale apparaat voor dit probleem.

Kijk op www.driesvisser.nl en dan op marteroverlast.

dit apparaat is ook los te koop en zelf te monteren

Je naam: 
Je e-mailadres: 
Onderwerp: 
Confirmation code*:  You will need to recognize the text in this image.
Please enter the code from the above image: